'Wegens mijn omvangrijke kas ben ik het meest geschikte gezicht voor de campagne', zegt Peter Van Asbroeck.

Peter Van Asbroeck nieuw gezicht borstkankercampagne voor mannen

Mediafiguur Peter Van Asbroeck trekt de deuren van VT4 en VijfTV achter zich dicht. De presentator heeft na Komen eten een nieuwe uitdaging gevonden: hij wordt het gezicht van een campagne tegen borstkanker.

Van Asbroeck reageerde gelaten op het nieuws dat hij geen deel meer uitmaakt van Komen eten. De presentator zei dat het vooral belangrijk is dat hij zich blijft amuseren. Maar kennelijk had de vijftigjarige soapacteur en zanger al een ander project in de coulissen staan.

‘Er zijn al heel wat bewustwordingscampagnes geweest over borstkanker,’ verklaart Van Asbroeck, ‘maar geen één ervan heeft zich op mannen gericht. Borstkanker bij mannen is zeldzaam, maar precies omdat het zo zeldzaam is, is het bijna altijd fataal.’

Peter Van Asbroeck:
‘De commentaarstem keert terug. Een cuisson van een steak of mijn borstweefsel: niet veel verschil’

Van Asbroeck is echter niet onomstreden. Zijn reputatie durft hem al eens parten te spelen. Onlangs veroordeelde de Antwerpse politierechter hem tot vijf maanden rijverbod en meer dan 4.000 euro boete wegens zijn betrokkenheid bij een dodelijk ongeval.

‘Ik zie niet in wat mijn rijgedrag te maken heeft met andere gezondheidsrisico’s’, zegt Van Asbroeck schertsend. ‘Het gaat hier om mannenborsten, niet om airbags. Aangezien ik toch al bekend sta om mijn omvangrijke kas, vind ik mezelf het meest geschikte gezicht voor de campagne.’

De campagne gaat in juli van start. Over de inhoud ervan wil Van Asbroeck nog niet veel kwijt, maar hij kan wel al een tipje van de sluier oplichten: ‘Mijn commentaarstem keert inderdaad terug. De mensen zullen het zeer herkenbaar vinden. Uiteindelijk is er ook niet zo veel verschil tussen commentaar leveren op de cuisson van een steak en de stevigheid van mijn borstweefsel.’