De nazaten van de Vlaamse oud-strijders die tijdens WO II aan het Oostfront meevochten met de Duitsers, hopen dat de Syriëstrijders niet al te zwaar worden aangepakt bij hun terugkeer. ‘Wij pleiten voor amnestie.’
De Vlaamse Oostfronters drukken hun uitdrukkelijke steun uit aan Syriëstrijders als Jejoen Bontinck.