De dood van ijsbeer Knut in de Berlijnse zoo is het gevolg van beeronterende folteringen en pesterijen. De directie was op de hoogte, maar liet betijen, klaagt dierenrechtenactivist Frank Albrecht aan.
De drie ijsbeervrouwtjes die Knut doodgepest hebben, waren allemaal gesyndiceerd bij de Christliche Gewerkschaftsbund (CGB).